1,513 jawatan kosong bomba masih dibuka

PERHATIAN: KEPADA MEREKA YANG BERMINAT UNTUK MENJADI ANGGOTA BOMBA SILA BACA SEHINGGA HABIS ARTIKEL INI.

MARANG 24 Mac (Utusan Malaysia) – Sebanyak 1,513 jawatan kosong dalam Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) masih dibuka kepada mereka yang berkelayakan sepanjang tahun ini.

Daripada jumlah itu, 191 keperluan adalah di Bahagian Pengurusan dan Profesional, 370 (Bahagian Sokongan 1) dan 952 lagi di Bahagian Sokongan 2.

Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Lajim Ukin berkata, kekosongan terbanyak adalah bagi jawatan Pegawai Bomba, Gred KB17 (Bahagian Sokongan 2) iaitu sebanyak 759.

“Justeru, saya berharap agar anak-anak muda termasuk yang bukan bumiputera tidak melepaskan peluang untuk menyertai perkhidmatan ini,” katanya.

Beliau menyatakan demikian kepada pemberita selepas Majlis Tamat Latihan di Akademi Bomba dan Penyelamat Malaysia, Wakaf Tapai di sini semalam.

Hadir sama, Ketua Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM), Datuk Wan Mohd. Nor Ibrahim.

Dalam pada itu, Lajim berkata, kementeriannya akan memastikan lapan buah balai bomba yang masih dalam pembinaan akan disiapkan selewat-lewatnya tahun depan.

“Pembinaan ini merupakan kesinambungan daripada Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9),” katanya.

Dalam perkembangan berasingan, Lajim memberitahu, JBPM bersedia untuk dihantar menyertai misi menyelamat di Jepun ekoran kejadian tsunami dan gempa bumi yang melanda negara itu.

Bagaimanapun katanya, kerajaan Jepun setakat ini masih enggan menerima bantuan skuad penyelamat dari negara luar kerana bimbang masalah lain seperti ancaman radiasi akan menular kepada pihak tersebut.

“Kita hormati prinsip Jepun dan kita yakin negara itu dapat bangun semula sebagaimana mereka bangun selepas kejadian yang menimpa Hiroshima dahulu,” katanya.

***********

Makluman kepada para pembaca budiman, blog ini sekadar memuatkan berita-berita berkaitan negeri Teregganu Darul Iman sahaja. Kami banyak menerima komen/pertanyaan berhubung permohonan untuk memasuki latihan bomba. Kami saran saudara sekalian menghubungi terus:

Jabatan Bomba:
No Tel : 603-8888 0036/37/38/40 | No Fax : 603-8888 0025

Laman sesawang mereka adalah:
http://www.bomba.gov.my

Atau terus ke: (klik pada link untuk baca proses pengambilannya)

Informasi Kerjaya Kebombaan – Ingin menyertai kami ?

Cara dan proses pengambilan serta syarat kelayakan dinyatakan di sini.
http://www.bombatrg.gov.my/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=67

About these ads

About akarimomar

Bukit Besar, Lorong Mok Pe, Jalan Wireless, Kuala Terengganu Ampang, Selangor SSPS1 1965-1969 SMSSKT 1970-1976 UPM 1977-1981 SIUC 1982-1984 UIS 1985-1987
This entry was posted in Berita. Bookmark the permalink.

161 Responses to 1,513 jawatan kosong bomba masih dibuka

  1. suriati binti misri says:

    kalau boleh nak mintak jawatn kosong jabatan bomba keselamatan.sekarang saya mengganggur takda pekerjaan.mintak tolong dari pihak tuan tolong la anak bangsa mu

  2. noorlelasazrin binti abdul rahim says:

    Salam,saya noorlelasazrin saya seorang adik ingin sangat menyertai pasukan bomba tetapi dia tidak tahu cara cm mn nk masuk dalam pasukan bomba,saya harap tuan/puan dapat menolong kami…sila hubungi halim 014-7755565@ lela 07-6549611

  3. mohamed sayuti bin mohamed nawi says:

    assalamualaikum………tuan-tuan dan puan-puan,saya hamba allah ingin menyertai pasukan bomba dan penyelamat..sebelum ni berkali-kali dah minta tapi tiada respon dari pihak tuan-tuan..saya mengharap sangat-sangat jasa baik dari pihak 0199259508

  4. akarimomar says:

    Bagi yang bertanya berkenaan jawatan kosong – boleh berhubung terus dengan Jabatan Bomba:
    No Tel : 603-8888 0036/37/38/40 | No Fax : 603-8888 0025

    Laman sesawang mereka adalah:
    http://www.bomba.gov.my

    Atau terus ke: (klik pada link untuk baca proses pengambilannya)

    Informasi Kerjaya Kebombaan – Ingin menyertai kami ?

    Cara dan proses pengambilan serta syarat kelayakan dinyatakan di sini.
    http://www.bombatrg.gov.my/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=67

    • are lip says:

      Assalamuilaikom dan selamat sejahtera…….saya ingin menyertai pasukan bomba dan penyelamat…..Dengan ini,saya meminta pihak tuan-tuan dan puan-puan dapat menolong saya mendapat memasuki pasukan bomba ini….jika saya terpilih dalam pasukan bomba ini,pihak tuan-tuan dan puan-puan boleh hubungi saya…
      mohamad aliff bin hashim…
      0175032290

    • assalamualaikum….slm sejahtera…..saya sangat berminat utk menyertai pasukan bomba dan penyalamat malaysia kerana dari sekolah lagi saya telah menyertai pasukan kadet bomba dan sekiranya saya terpilih untuk menyertai pasukan bomba dan penyelamat malaysia saya boleh di hubungi di no telefon 017-6076949 atau di alamat no.109,rumah rakyat chembong,71300 rembau negeri sembilan.

    • bedol wok says:

      Salam.. saya sgt berminat untuk menyertai pasukan bomba dan penyelamat. matlamat saya untuk berbakti kepada masyarakat dan negara.. saya berharap pihak tuan2 dan puan2 dpt menolong saya menyertai pasukan ini. Jasa tuan2 dan puan2 hanya ALLAH sahaja yang dapat membalasnya. Seandainya rezeki saya diterima untuk menyertai pasukan ini… hubungilah saya.
      ABDUL HALIM BIN MOHD HUSIN
      013-6711835

    • SITI NORSUZIANA AKMA BTE SHARIF says:

      SALAM….SAYA SITI NORSUZIANA AKMA BTE SHARIF,SAYA BERMINAT UTK MENYERTAI BOMBA..HUBUNGI SAYA DI TALIAN : 01119160439..

  5. PREMA A/P GOPAL says:

    TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN SAYA INGIN MENYERTAI PASUKAN BOMBA DAN PENYELAMAT….MINTA TOLONG DARI PIHAK….SAYA HARAP TUAN DAN PUAN DAPAT MENOLONG SAYA…
    0167273561/0149416942

    • MOHD HANAFI BIN MOHD HASSAN says:

      Assalamuilaikom dan selamat sejahtera…….saya ingin menyertai pasukan bomba dan penyelamat…..Dengan ini,saya meminta pihak tuan-tuan dan puan-puan dapat menolong saya mendapat memasuki pasukan bomba ini….jika saya terpilih dalam pasukan bomba ini,pihak tuan-tuan dan puan-puan boleh hubungi saya….
      mohd hanafi…..
      0179523260,0148186810

  6. nur'ain says:

    saya pernah dapat panggilan untuk temuduga bomba baru2 ini…tetapi saya gagal dalam temuduga tersebut…disini saya ingin mohon pihak tuan mengurangkan sedikit syarat kemasukan ke jabatan bomba dan penyelamat..terutama dari segi berat..

  7. faiz says:

    Assalamualaikum WBT…saya sudah mengisi borang SPA sbyk 5 kali yakni 5 tahun berturut2 ttpi tdak pernah mndapt surat temuduga dan pilihan pertama saya ialah anggota bomba.sedikit dukacita kerana tidak pernah terpilih..jika masih ada kekosongan, saya berharap akan berpeluang dipanggil utk mnyertai pasukan bomba dan penyelamat oleh pihak tuan..Terima Kasih..
    Mohd Faiz : 0139411416

  8. MOHD AFZANIZAN BIN ZAKARIA says:

    019-9525617 saya ingin masuk jawatan bomba ini

  9. Mohd Zam Bin Nordin says:

    Askm dn salam sejahtera…Sy sangat berminat utk menjawat kekosonggan jawatan di dlm jabatan bomba,sy berharap pihak yg berkenaan dpt mempertimbangkan permohonan sy…utk maklum balas sila hubungi sy ditalian-hp- 0176102194..rmh-062633987..

  10. herman says:

    ASALAMUALIKUM..encik saya dah lama berminat untuk menjadi ahli bomba cuma saya tiada peluang…harap kalai ini saya dapat menjadi ahli bomba saya mengharap sangat-sangat jawatan ahli bomba itu…harap tuan dapat menghubungi saya di no hanphon saya (0176236240)

    • ahmad nurol aman bin abdullah says:

      assalamualaikum,, tuan dan puan, saya ingin memohon menjadi ahli bomba kerana cita-cita sejak bangku sekolah lagi..saya harap pihak tuan dan puan dapat menghubungi saya di nom saya (01119991316)

  11. yati says:

    assalamualaikum,,,,,,saya mohon pekerjaan ni sbb saya sngat bminat dgan kerja ya mencabar….saya bminat dgn kerja ni….0109306991…please cll me kalau memerlukan org lg k

  12. merpati ungu says:

    assalamualaikum.. sy ade seorang abg lepasan diploma kejuruteraan elektronik di politeknik.. dia amat berminat untuk menyertai pasukan bomba dan penyelamat.. jika ada kekosongan, sila hubungi abg sy, luqman 0139974457 @ 096172926

  13. Daniel Hillary says:

    Salam 1 Malaysia.
    Tuan,
    saya sudah mengisi borang SPA setiap tahun berturut-turut tetapi tdak pernah mendapat surat temuduga dan pilihan pertama saya ialah anggota bomba kerana saya amat meminati bidang tersebut.Dukacita saya tidak pernah terpilih untuk ditemuduga. Jika masih ada kekosongan, berharap saya berpeluang dipanggil untuk mnyertai pasukan bomba dan penyelamat oleh pihak tuan.
    Sekian,Terima Kasih..
    Daniel Hillary : 014-5922129 / 0145922127

  14. Dato' Mal says:

    assalamualaikum,,tuan saya berminat untuk menyertai anggota bomba ini ,. bagaimanakah cara untuk apply nya??? SPA saya sudah isi., jika ada kekosongan sila inbox pada saya di yahoo/Fb (aqyma_lock18@yahoo.com) atau sila contact saya 017-9236707 @ 013-9771607 harap tuan dapat hubungi saya..

  15. Aziera Aziz says:

    asalammualaikum , . .sy ingin menyertai anggota bomba tp bagaimana cara2 untuk apply ?tolong bagi tahu,harap sy dapat informasi dari pihak tuan,terima kasih .

  16. Azhar Musman says:

    salam..saya azhar dari johor..ingin menyertai anggota bomba…jika ad kekosongan sila beritahu saya..0136611359..
    tuan terima kasih.

  17. nurul says:

    a’slam,,,
    tuan/puan yg d hormati,,,
    saye ingin mernyertai pasukan bomba tapi x tahu mcm mane ,,,
    tolong bantu saye,,

  18. khalid says:

    salam dan salam 1malaysia..saye lepasan SPM 2 tahun lepas dan ingin berkecimpung dalam bidang kebombaan ini..diharap dari pihak jabatan dapat memberitahu dan menghubungi saya di talian 017-7378284 untuk jawatan ini…saya mengharap maklum balas dari pihak jabatan..e-mail saye di..morgana0951@yahoo.com

  19. awang says:

    assalammualaikum tuan/puan
    saya salah seorang tentera darat yang pernah menjalani kursus asas kebombaan di FRAM WAKAF TAPAI,MARANG.KUALA TERANGGANU.saya berkursus di sana dari bulan 6 2003 hingga febuari 2004,sampai tamat latihanlah.boleh tak saya apply ke bomba,macam mana caranya?

  20. Diha Farha says:

    asalmualaikum…sy anak pesara bomba..ingin mnyertai bomba…jika ad kekosongan sila hbungi sy 0139973712…

  21. RAHASLINDA BINTI ABDUL HADI says:

    assalamualaikum dan salam sejahtera……saya sangat berminat untuk menyertai pasukan bomba dan penyelamat malaysia kerana dari saya sekolah menengah saya telah menyertai kadet bomba sekolah,saya sangat berharap dapat menyertai pasukan ini dan sekiranya saya terpilih saya boleh dihubungi di no 017-6076949 atau di alamat no 109,rumah rakyat chembong,71300,rembau,negeri sembilan darul khusus.saya sangat brterima kasih pada pihak tuan sekiranya pihat tuan memilih saya….

  22. FIRDAUS BIN MYDIN says:

    ASSLAMUALAIKIM SYA BERMINAT MERYERTAI BOMBA JIKA ADA KOSONG SILA
    HUBUGI SYA K NIE NOBER SYA 0175398720

  23. Sedih Hati says:

    assalamualaikum saya c.k mohd hamizan saya ingin menyertai bomba kalau ada kekosongan bleh saya cuba.saya sgt berminat bomba..nie no saya 0199242651

  24. victor anak polen says:

    salam sejahtera saya victor berminat untuk berkecimpung di dalam bidang pekerjaan bomba ini…ini nombor saya 0148843438

  25. Jessica says:

    Salam sejahtera..saya jessica sangat berminat dalam menyertai dalam bidang ini..saya sudah memohon dalam spa sebanyak 3 kali dan ciri2 yg diperlukan dalam temuduga juga melebihi ciri2 yang saya ada…
    Saya juga mempunyai beberapa buah sijil semasa menyertai kadet bomba dalam peringkat kebangsaan dan memenangi setiap acara tersebut.
    Bolehkah tuan pertimbangkan dalam permohonan saya ..
    Saya berterima kasih sekiranya tuan memilh saya dalam menyertai dalam bidang ini…
    No yang boleh dihubungi 0195864310.

  26. salehudin says:

    sye berharap agar dpt sngat menyertai pasukan bomba jika ada kekosongan sila hubungi sya 0147595609

  27. hafizudin says:

    assalamualaikum w.b.t……saya ingin menyertai pasukan bomba jika ada kekosongan sila hubungi saya 0176446892

  28. princess pdgkuas says:

    askum.. tuan saya siti norkasputri bt mohd kasturi amat berminat utk menyertai pasukan bomba… sekiranya ada kekosongan lg.. boleh hubungi saya.,email put3_zidies90@yahoo.com.. saya mohon pertimbgkan permohonan saya…

  29. muhamad syafiq says:

    assalamualaikum,,sy ingin menyertai jabatan bomba,,,jika ada kekosongan,sila hubungi saya di 0137111532@034243035

  30. mohd saufi bin yusoff says:

    assalamualaikum,saya baru je selesai menamatkn pengajian peringkat ijazah sarjana muda di universiti sains malaysia.saya mahu menyertai pasukan bomba.dulu pernah saya mohon spa tpi x pernah dapat,utk kali ini saya harap pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya ni..jika ada kekosongan harap pihak tuan dapat hubungi saya di talian 0194182327

  31. eika says:

    sy pnh temuduga utk jd sebahagian dr anggota bomba.tp hingga kini x mendapat tempat.sy amat berminat dan berharap pihak tuan dapat memberi peluang…jika ada kekosongan hubungi sy di talian 0192590041

  32. mohd zakaria b mohamad says:

    salam. saya mohd zakaria b mohamad ingin sekali menyertai pasukan bomba dan penyelamat. tapi macam mana cara untuk saya mengisi borang dan mengikuti temu duga tersebut?saya penganggur.menetap di kedah.tolong bantu saya@013 5229 171@mohdzakaria98@yahoo.com terima kasih.

  33. fareez iqwan says:

    askum,saya ingin menjadi angota bomba ,saya amt brminat untk menjd bomba harap pihak tuan dpt memberi peluang hhubgi saya 0125873509

  34. MOHD RAFAE says:

    assalamualaikum w.b.t……saya ingin menyertai pasukan bomba jika ada kekosongan sila hubungi saya 0195615404

  35. MANIMARAN A/L CHINIAYA says:

    salam sejahtera, saya ingin menjadi anggota bomba dan minat menyertai pasukan . Pihak tuan dapat memberikan peluang kepada saya . Jika terdapat jawatan kekosongan hubungi saya di talian 012-4450530 atau e-mail aranmnai83@yahoo.com

  36. MANIMARAN A/L CHINIAYA says:

    Salam sejahtera,saya Manimaran ingin menyertai pasukan bomba dan penyelamat. Pihak tuan dapat memberi peluang kepada saya . Hubungi saya di talian 012-4450530. Sekian terima kasih.
    atau e-mail aranmani83@yahoo.com

  37. Mohammad johari b. Miskam says:

    Assalamualaikum. Saya berminat untuk mengikuti bomba..macam2 saya ikhtiar dr mengisi borang spa 2tahun berturut2 dan bertanya kepada rakan2..
    tetapi jawapan tetap sama..saya tidak kisah dihantar dimana2 tempat..saya berharap jika ada kekosongan hubungi saya dengan segera (0149129751) atau e-mail terus kepada saya (johari_jma@gmail.com) kerjasama tuan dan puan amat saya hargai..

  38. MOHD HANAFI BIN MOHD IBRAHIM says:

    ASSALAMMUALAIKUM.SAYA AMAT BERMINAT UNTUK MEMASUKI JAWATAN BOMBA DAN PENYALAMAT.KERANA IA CITA-CITA SAYA DARI KECIK DULU..SAMPAI SEKARANG..HARAP TUAN DAN PUAN DAPAT MENERIMA SAYA UNTUK BERHIKMAT DALAM PASUKAN BOMBA DAN PENYALAMAT..SAYA TAK AKAN SIA-SIA KAN PELUANG INI..JIKA ADA KEKOSONGAN SILA TOLONG HUBUNGI SAYA 0176300863..HARAP PIHAK TUAN DAN PUAN MENOLONG SAYA…

  39. naniey1984 says:

    assalamualaikum…..
    saya telah menerima tawaran utk menduduki ujuan kecergasan dan fizikal untuk gred KB29 pada 16 jan 2012 nanti…..saya ingin tahu skop sebenar kerja sebagai anggota bomba iaitu utk gred KB29…..dan apakah ciri2 utama utk lulus ujian tersebut?

  40. ghanapathy a/l muniandy says:

    selamat sejahtera………
    saya ghanapathy,saya berminat untuk menyertai sebagai pasukan anggota bomba&benyelamat.buat masa ini saya menggambil latihan bomba dalam sebuah private combany.saya memohon agar contact saya jika ade kekosongan di nombor ini 0195774389..terima kasih.

  41. baieydura says:

    salam n sejhtra… sy brmint dlm bidg penyelamat (BOMBA) skiranya ada tmuduga dlm BOMBA ni di minta jasa baik pihak tuan mhantar info ke 014-8126071 atau 011-1929 7074.

  42. zz says:

    mana ada org nk call korang semua….isi spa la…maen facebook tau…isi Spa tknk….apa daaaaaaaaaaaaa…….

  43. NAVY says:

    zz?? haha….yeLhkn ingt nie phone book
    kew?? adoi..2

    • zz says:

      pemalas tol dorg ni..ingt senang2 ke nk dpt…kne pgl interview pon blom lg…ni kn plak nk tepon korg..hahha…..ak pon apply KB29..ni kali kedua dh kene pgl..fizikal tkde mslh..kne ujian lisan…ngange je la..adoi…

  44. MAHADI BIN HASSAN says:

    Assalamualaikum tuan,

    Baru-baru ini sy ada membaca artikal tentang jawatan kosong iaitu Bomba Dan Penyelamat Malaysia.Sy yg juga pernah mempunyai cita-cita ingin menjadi seorang pegawai bomba,sy juga pernah mengikuti latihan kadet bomba dan penyelamat malaysia waktu sekolah dahulu,dan sy juga mempunyai sijil kadet bomba dan penyelamat malaysia di peringkat daerah dan juga peringkat negeri.Sy juga ingin sekali menjadi sebahagian dri pihak tuan sebagai penyelamat malaysia dan berkhidmat untuk bangsa,negara dan juga agama.Masalahnya adakah sy layak?jika Tuan baca apa yg sy cuba bagi tahu ini harap tuan boleh bagi sy peluang untuk menjadi sebahagian daripada pihak tuan berkhidmat,untuk negara.
    Jikalau tuan berminat tuan boleh info. sy MAHADI BIN HASSAN di no.0179396882/0137463710.
    Sekian terima kasih.

  45. zz says:

    isi borang online SPA wahai MAHADI BIN HASSAN.

  46. MOHAMAD FIRDAUS BIN MOHD RAFI says:

    Assalamualaikum,,,saya amat berminat untuk menyertai pasukan bomba,,,jika ada kekosongan saya berharap pihak tuan dapat menghubungi saya di alamat email saya….Madpiduih@yahoo.com…pertimbangan dari pihak tuan amt dihargai…terima kasih..

  47. saya berminat utk menyertai pasukan bomba dan pernah dipanggil utk temuduga pada thn 2005.
    namun saya gagal dlm ujian fizikal..namun begitu ia tdk pernah mematahkan semangat saya kerana saya tlh mengetahui di mana silapnya saya dlm temuduga terdahulu….saya amat berharap agar kali ini permohonan saya utk menyertai pasukan bomba diterima.

  48. siti suhaila binti muhammad. says:

    slam,sy siti suhaila bt muhammad,encik..sy ingin menyertai pasukan penyelamat bomba,jika ada kekosongan,tolong lah hubungi sy di 010-9177974.terima kasih.

  49. ayie says:

    sy muhammad kuzairi b zakaria sy ingin memohon jawatan kosong bomba… pertolongan tuan puan amat sy hargai… sla call sy 0175384107

  50. William Ronald says:

    Salam Sejahtera…saya William Ronald, ingin memohon jawatan kosong bomba..
    pertolongan tuan amat saya hargai.Sila hubungi saya 0138706261

  51. saya william ronald..ingin menjawat jawatan kosong bomba.. pertolongan encik/puan amat saya hargai..sila hubungi sya di 0138706261

  52. assalamualaikum saya aleyas shah bin zulkifli umur saya 20 tahun dan saya amat berminat untuk menjadi anggota bomba sehubungan itu saya ingin meningkat kan kerjaya.sekiranya masih terdapat kekosongan di kebombaan saya amat berharap anda menghubungi saya di telefon bimbit saya 014-6360 643 atau pada email gmail saya lyashasy@gmail.com

  53. faisal bin morni says:

    salam saya faisal bin morni dari sarawak ingin memohon kekosongan pekerjaan bomba sekirany masih terbuka sebarang tindak balas sila hubungi di talian 0135724761.

  54. Rushahidah Sharikin says:

    Asalamualaikum tuan/puan…saya berminat untuk masuk pasukan bomba dan penyelamat..masa sekolah saya menyertai pasukan kadet bomba..dan pernah mewakili kebangsaan dalam JBPM ini..saya telah masuk dalam spa …tapi tidak boleh nak login..sebab lupa kata laluan…macam mana cara saya boleh mohon lagi…saya nak sangat masuk bomba..dan ingin meningkatkan kerjaya dan membantu orang ramai…sebarang tindak balas tuan/puan sila hubungi 0104233016 atau email Rush_esya@yahoo.com..pertolongan tuan/puan amat saya hargai…terima kasih..

  55. NASRUL AZIMIN BIN MOHD RAWI says:

    Salam,saya nasrul azimin saya seorang adik ingin sangat menyertai pasukan bomba tetapi dia tidak tahu cara cm mn nk masuk dalam pasukan bomba,saya harap tuan/puan dapat menolong kami…sila hubungi nasrul 014-5383689

  56. ASSALAMMUALAIKUM.SAYA AMAT BERMINAT UNTUK MEMASUKI JAWATAN BOMBA DAN PENYALAMAT.KERANA IA CITA-CITA SAYA DARI KECIK DULU..SAMPAI SEKARANG..HARAP TUAN DAN PUAN DAPAT MENERIMA SAYA UNTUK BERHIKMAT DALAM PASUKAN BOMBA DAN PENYALAMAT..SAYA TAK AKAN SIA-SIA KAN PELUANG INI..JIKA ADA KEKOSONGAN SILA TOLONG HUBUNGI SAYA 0178874775..HARAP PIHAK TUAN DAN PUAN MENOLONG SAYA…

  57. Reysston says:

    Salam tuan/puan… Saya berminat untuk masuk pasukan bomba dan penyelamat… Saya nak sangat masuk bomba,dan ingin meningkatkan kerjaya dan membantu orang ramai… Sebarang tindak balas tuan/puan sila hubungi saya 0168484311, pertolongan tuan/puan amat saya hargai… Terima kasih.

  58. nor hisma waheeda binti ismail says:

    Assalamualaikum w.b.t..saya amat brminat utk mnyertai pasukan bomba.Jika ada kekosongan saya brharap pihak tuandpt mghubungi saya di alamat emeil (eyda.waheeda@yahoo.com)..atau sila hubungi sya 0179872926@0129870489..prtimbangan dari pihak tuan amat sya dihargai..tolong lah bgi peluang kat sye tuan..terima kasih

  59. Qaznee Amzar Bin Baharudin says:

    Bercita-cita dan berminat untuk menyertai ahli Bomba.

  60. nur aqidah says:

    ahlanwslm.sya nur aqidah memg amat berminat dalm bdang berunifrm ini.krna dri sek sy amat aktiv dalm kadet bmba..justeru sy mohn jika ada plung pkerjaan beri thu lah pda sya….

  61. Nor safiza binti ibrahim says:

    Nk mnta b0mba cmne,lps k lau ad ksn 0prik

  62. mohammad kader bin hamir batcha says:

    ASSALAMMUALAIKUM.SAYA AMAT BERMINAT UNTUK MEMASUKI JAWATAN BOMBA DAN PENYALAMAT.KERANA IA CITA-CITA SAYA DARI KECIK DULU..SAMPAI SEKARANG..HARAP TUAN DAN PUAN DAPAT MENERIMA SAYA UNTUK BERHIKMAT DALAM PASUKAN BOMBA DAN PENYALAMAT..SAYA TAK AKAN SIA-SIA KAN PELUANG INI..JIKA ADA KEKOSONGAN SILA TOLONG HUBUNGI SAYA 0177861749 PIHAK TUAN DAN PUAN MENOLONG SAYA…

  63. NORHAMIDAH BINTI HAMID says:

    ASSALAMUALAIKUM, SAYA AMAT BERMINAT UNTUK MENYERTAI PASUKAN BOMBA,SY PERNAH MENJALANI TEMUGUGA BOMBA PADA TAHUN 2009,TP TIDAK BERJAYA DALAM PEMILIHAN,FAKTOR ITU TIDAK MEMATAHKAN SEMANGAT SY UNTUK CUBA SEKALI LAGI, KERANA SY AMAT MEMINATI BIDANG TERSEBUT,SY HARAP PIHAK BOMBA DPAT MEMBANTU SAYA,KERANA SY TIDAK AKAN MENSIA SIAKAN JIKA DIBERI PELUANG UNTUK BERKHIDMAT DALAM PASUKAN BOMBA,SEKIRANYA MASIH TERDAPAT KEKOSONGAN LAGI,SAYA HARAP TUAN BOLEH MENGHUBUNGI SAYA 0175722844 @ EMAIL KE mieda_4080@yahoo.com. sekian..

  64. NORHAMIDAH BINTI HAMID says:

    ASSALAMUALAIKUM, SAYA AMAT BERMINAT UNTUK MENYERTAI PASUKAN BOMBA,SY PERNAH MENJALANI TEMUDUGA BOMBA PADA TAHUN 2009,TP TIDAK BERJAYA DALAM PEMILIHAN,FAKTOR ITU TIDAK MEMATAHKAN SEMANGAT SY UNTUK CUBA SEKALI LAGI, KERANA SY AMAT MEMINATI BIDANG TERSEBUT,SY HARAP PIHAK BOMBA DPAT MEMBANTU SAYA,KERANA SY TIDAK AKAN MENSIA SIAKAN JIKA DIBERI PELUANG UNTUK BERKHIDMAT DALAM PASUKAN BOMBA,SEKIRANYA MASIH TERDAPAT KEKOSONGAN LAGI,SAYA HARAP TUAN BOLEH MENGHUBUNGI SAYA 0175732844 @ EMAIL KE mieda_4080@yahoo.com. sekian..

  65. wan muhamad syahrul efandy says:

    salam, saya wan muhamad syahrul efandy berminat nk menjadi anggota bomba dapat berbakti pada masyarakat. saya berharap jika ada kekosngan dapat pihak tuan menerima saya. no tel saya o199463026.

  66. wan muhamad syahrul idham says:

    salam, saya wan muhamad syahrul idham berminat nak menjadi anggota bomba dapat berbakti pada masyarakat.saya berharap jika ada kekosongan dapat pihakn tuan menerima saya.no tel 0129827918.

  67. mohamad ismail says:

    asalam saya mohamad ismail saya berminat ingin menjadi seorang anggota bomba ini kerana saya dapat berbakti kepada masyarakat , dan membina masa depan yang kukuh harap jika ada kekosongan tuan puan dapat menerima saya . harap tuan puan akan menerima saya ini no tel saya 0196833906

  68. abdul rafi bin ayan says:

    salam, saya abdul rafi bin ayan berminat ingin menyetai anggota bomba, kalau ada rezeki, saya benar2 inginkn kerja ini, sebab untuk membantu keluarga saya, saya harap jabatan ini dapat menerima saya, kerana, saya benar2 bercita2 menjadi salah seorg anggota bomba. no tel 0146920487, n 0168006549..

  69. muhammad shahrizal bin al-walek says:

    assalamualaikum,,,saya muhammad shahrizal bin al-walek,dari ALOR SETAR KEDAH ingin menyertai anggota bomba malaysia kerana sudah lama berminat dalam pasukan bomba dan penyelamat…untuk makluman tuan/puan saya pernah mendapat surat tawaran temu duga anggota bomba pada tahun 2011 tetapi gagal menghadirkan diri kerana mempunyai masalah keluarga pada waktu itu….sekiranya saya diberi peluang ini sekali lagi saya tidak akan mensia-siakan peluang ini dan sanggup berkhidmat untuk negara..saya harap penyataan saya ini mendapat pertimbangan dari pihak tuan/puan ..sekian wassalam…012-5984739 (rizal) (rizalnim@rocketmail.com)

  70. Tlg saya.saya minat menjadi anggota bomba.tp saya tidak tahu cara nk mengisi borang.ini nber fon saya 0139506045

  71. nur sakinah bt ahmad duripaie says:

    salam saya ingin menjadi anggota bomba saya,jika diberi peluang mahu berkhidmat untuk negara wasalm 0149034470 @email rilex_girlz89@yahoo.com

  72. Salam saya ingin menjadi anggota bomba…ini hari khamis nie kali kedua interview di putrajaya..last time xberjaya masa soal jawab depan pegawai spa…ujian fizikal lepas…kali nie harap ade la tolong ngejah skit bohh…ikhlas ambe lanje KFC kalo dapat…hhehhhe…wsalam dr sy KamaruL 017-9466503…marowdg@gmail.com

  73. nor hafizah bt haji omar says:

    salam sy berminat menyertai pasukan bomba jika ada kekosongan hubungi sy di no 0174302325

    • maszlan says:

      assalamualaikum dan salam sejahtera……saya sangat berminat untuk menyertai pasukan bomba dan penyelamat malaysia kerana dari saya sekolah menengah saya telah menyertai kadet bomba sekolah,saya sangat berharap pihak bomba dapat memberi kepada saya dalam pasukan bomba dan penyelamat..kalau ada apa-apa atau sebarang maklumat sila hubungi saya di talian 0178874775.Muhd Maszlan B.Redzuan

  74. safri bin johnny, saya berminat untuk menjadi ahli bomba jika ada kekosongan sila telefon saya di talian h/p 0105844626

  75. Assalamualaikun,salam stu mlaysia.sy amat brminat dgn pkerjaan bômba ni,pasukn bomba adalh pasukn yg yg banyak berjasa n pgorbnan utk rakyt n negara.tuan sy dah lme brminat tuk menjdi seorg aggota bomba..tapi sy x tahu bgaimana cra tuk masuk bomba.sekiranya ada kekosgan tlg hbungi sy di no 0129952278.sy hrap pihak tuan dpt membntu sy.trima kasih.

  76. anjang jaffar says:

    assalamualaikum…sy dah apply spa.gov tp tk de berita..sy minat nk jd anggota bomba..
    jika ada kekosongan tlg hbungi sy 0199277912..harap jasa baik tuan..terima kasih

  77. Nur Amera Binti Rosli says:

    Saya Nur Ammera Binti Rosli.
    Umur 20 tahun.
    29D Jalan Lembah Bujang 8,
    Taman Lembah Bujang.
    08100 Bedong Kedah Darul Aman.
    Kelulusan-SPM..
    Saya Berminat Untuk Berkerja Dengan Pihak Tuan,Jika ada kekosongan jawatan ini Boleh Hubungi Saya Di 0195400293..Terima Kasih…

  78. ASSALAMUALAIKUM, Saya MOHAMMAD HAMIZI BIN RADZALI, saya sagat berminat dari kecil lagi untuk menjadi ahli bomba, degan itu saya berharap pihak tuan mahu menhubungi saya Di 0126039836… saya akan menunggu maklum balas dari pihak tuan, puan terima kasih….

  79. Fadilah bt abd kadir says:

    Sy amat berminat untk menyertai pasukan boma.bgilah peluang kpd sy.

  80. Affendi anak jilan says:

    salam sejahtera dan salam 1malaysia.saya AFFENDI ANAK JILAN berasal dari sarawak.ingin memohon untuk masuk menjadi pegawai bomba dan penyelamat.saya lepasan spm sekarang umur saya 21 tahun.dan masih menganggur.jika ada kekosongan jawatan sila hubungi saya di talian 0145927565 terima kasih.

  81. hafiz says:

    letak nombor ic sekali senang..hohoho..x perlu la nk letak nmbor telefon..kerajaan hanya membuka peluang pekerjaan tetapi tidak akan mencari pekerja..usahalah sendiri..insyaallah ada rezeki ade la..sama2 doa kan kejayaan saya..amin

  82. hafiz says:

    Nama : Muhamad Hafizuddin bin Yaacob.
    Umur : 20 Tahun.
    Alamat : No 30 Jalan Pak Imam,Kg Ladang 81560 Gelang Patah,Johor Bharu .Johor.
    I/C : 920928-01-6707.
    No Tel : 017-7696460.
    Kelulusan : Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM).
    Saya berminat untuk menjadi ahli anggoto bomba ini sejak dibangku sekolah rendah lagi.Semasa saya disekolah menengah,saya telah menpelajari cara menyelamatkan mangsa kebakaran,penggunaan pemadam api dan sebagainya.Saya berharap adar pihak tuan dapat mempertimbangkan dan memberi peluang kepada saya untuk menyertai anggota bomba dan penyelamat.

  83. Sazlinah Sazzy says:

    Assalamualaikum.. Sya Salinah Binti Hassan ingin memohon kemasukan kerja di Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia.. sya ingin memakhlumkn pihan tuan bahawa saya telah lulus Peperiksaan Peringkat Asas Kadet Bomba pada 24 Sept 2005.Saya juga banyak mengikuti perkhemahan serta kawad kaki kadet bomba semasa alam persekolahan.. Saya harap pihah tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya ini.. Kerjasama tuan saya dahului dengan jutaan terima kasih.. Jika ada sebarang kekosongan hubungi sya di talian 0165872528

  84. Mohamad saiful affendy sular says:

    Assalamualaikum.. Tuan,puan jika ada jawatan kosong dalam bidang bomba sila hubugi saya berminat meyertai bomba.℡ 0179556409

  85. robson says:

    halo..mat malm,blh x tnya tntg jwtn kosng yg ada d kwsan kching ini???

  86. Mohd Ramdan says:

    assalamualaikum saya mohd ramdan dr johor bahru,saya berminat untuk berkhimat sebagai anggota bomba jika pihak tuan,puan memerlukan tambahan anggota untuk berkhimat boleh hubungi saya tel::0125800217

  87. Sila layari laman web SPA. says:

    Assalamualaikum dan salam sejahtera sahabat semua.Sila layari laman web spa.terima kasih.

  88. ERWINA BT ADJIRAHMAN says:

    assalamualaikum ,,, kepada tuan dan puan,, saya ERWINA BT ADJIRAHMAN , lepasan dploma ,, sekiraanya ada jawatan kosong dalam bidang bomba, saya ingin masuk bidang bomba. saya banyak terlibat dalam aktiviti bomba di peringkat sekolah sehingga ke kebangsaan… saya harap tuan dan puan dapat menerima saya, nombor telefon saya: 0145564107… kerjasama tuan dan puan harap saya hargai ..

  89. BOY says:

    SAYA BERHARAP SANGAT PIHAK TUAN….SEKIRANYA ADA KEKOSONGAN DALAM BIDANG NE,MOHON SAYA DIPELAWA UNTUK MENGISI JAWATAN INI,0198211167

  90. Maisarah says:

    Assalamualaikum.. Sy ingin btanya..hr 2 sy ada mnghadiri tmuduga,tmuduga tsebut bjaya.. Skrg sy nk tnya Rekruk bomba kb17 bln brp ya?thn ni jg @ thun 2013? & dkt mn rekruk trsbut diadakan?..

  91. pengharap says:

    bila akan buka bomba .harap sgt dh isi spa

  92. paklahsyok says:

    As Salam..Mohon saudara/saudari tidak MENDEDAHKAN BUTIR-BUTIR PERIBADI PADA LAMAN INI. BUTIR-BUTIR PERIBADI SAUDARA/I MUNGKIN AKAN DISALAH GUNAKAN OLEH PIHAK TIDAK BERTANGGUNGJAWAB. Jika Saudara/Saudari ingin memohon jawatan sebagai Ahli BOMBA, Sila gunakan saluran YANG BETUL. Sila isi borang SPA http://www.spa.gov.my dan tunggu jawapan. Kemaskini butir-butir pada SPA setahun sekali (betulan saya jika silap). Sekian Terima Kasih.

  93. nasron says:

    asalammualaikum. tuan/puan.. saya ingin menyertai ahli bomba sekiranya ada perluan perkejaan dalam bidang bomba,hubungi saya di talian 0195097165

  94. farid says:

    assalammualaikom tuam,puan,saya ingin menyertai ahli bomba sekiranya ada peluang dalam bidang bomba tuan,puan bleh hubungi saya di talian 0195404543

  95. Saya nk memasuki pasukan bomba dan penyelamat,kalau ada jawatan kosong lagi,saya sangat memerlukan.
    Ini nombor saya 017 6556923. Tolong pertimbangkan permohonan saya; harap maklum.

  96. AHMAT RAPAI BIN NUHUNG says:

    assalamualaikum dan slamat pagi, nama saya ahmat rapai bin nuhung, saya berasal dari tawau sabah, saya sangat-sangat berminat untuk menjadi ahli bomba, kerana itu merupakan cita-cita saya dan impian ibu saya dari saya di bangku sekolah lagi, jadi saya berharap sangat-sangat pada pihak jabatan bomba untuk mengambil saya menjadi ahli bomba..sekian dan terima kasih..

  97. AHMAT RAPAI BIN NUHUNG says:

    nie nombor telefon saya 016-8121876

  98. ONEL TANJUNG ANAK ANTHONY says:

    SAYA BERMINAT MENYETAI AHLI@PASUKAN BOMBA.

  99. Nur Aniza says:

    Saya sangat berminat untuk berkhidmat dalam Jabatan Bomba dan penyelamat kerana saya yakin saya mempunyai personaliti yang layak untuk berkhidmat disini

  100. Mohd. Aizuddin sanin says:

    Assalamikum kpda bomba2 d malaysia ..sya sngt kagum dan bngga dgn krjaya bomba ,sya sngt minat dgn bomba ,ni festime sya memohom nk jdi bomba ..call sya di numbor ni (013 871 2373) jika pihak bomba dpt mnolong sya ..

  101. rena binti ali says:

    saya berminat mencuburi ahli bomba.. renaali77@yahoo.com

  102. amirul says:

    Asalamualaikum. .saya ingin memohon kerja bomba. .bagai mana ingin memasuki jabatan bomba?saya sangat berminat. .kalau boleh sila call di nmbor berikut (0176018219)

  103. MOHD NAZROL AKMAL NAZARUDDIN BIN MOHD YUSOF says:

    Assalamulaikum… saya ingin memohon kerja bomba.. saya amat berminat untuk menjadi sebahagian dari anggota bomba.. jika berminat dengan permohonan saya ini sila hubungi saya di 019-9714289

  104. winnie ak moses says:

    Saya beminat untk menjadi seorang anggota bomba tapi saya tidak tahu cara memohon.saya berharap pihak Tuan dapat menghubungi saya di no.0146841147

  105. lawrence says:

    Saya sangat berminat untuk berkhidmat dalam Jabatan Bomba dan penyelamat kerana saya yakin saya mempunyai personaliti yang layak untuk berkhidmat disini

  106. mohd anuar bin hussin says:

    tuan,,,
    saya amat meminati kerjaya bomba…saya harap tuan boleh bantu saya…spa saya sudah isi tapi tidak dapat lagi…saya harap tuan pertimbangkan permintaan saya ini..saya akan bekerja dengan bersungguh-sungguh demi masyarakat dan negara kita…jikalau ada kekosongan tuan balehlah hubungi saya di talian 0133532709…saya harap sangat tuan dapat membantu saya….kerjasama dari tuan amat saya hargai….

  107. MOHD SARIZAL BIN BORAHIM says:

    assalammualaikum….saya di sini amat berminat dengan bomba nie.jika di beripeluang saya akan buktikan yang saya mampu membuat yang terbaik untuk pasukan bomba nie dan saya akan bukti kan yang saya mampu..jika saya di perlukan telefon saya di talian 0148718492

  108. Sy perlajari hnya skm kermahiran Malaysia tahap 1,2,3 . Seni culinary chef de’party Nilai springs Putra.

  109. Halledey bin rony says:

    Sy brsal dr wp.labuan ,bila pengambilan terbuka bomba? Menjadi ahli bomba lafaz cita-cita sy dari tadika lagi..harap2 dapat jadi ahli bomba tahun ini kalau dapat panggilan..this for my mom,dad,malaysia n my ambition

  110. sofiana ak riba says:

    saya berminat dengan tawaran ini..tapi saya tidak tahu macam mana nak memohon perkerjaan ini..saya di sekolah menenggah aktif dalam kadet bomba..saya mohon agar saya dapat berkhidmat dalam jabatan bomba.jika tuan ingin temuduga saya,hubungi saya 0188735793..

  111. Adil Bin Ali says:

    saya amat berminat dengan tawaran tuan puan. saya mohon agar dapat berkhimat dalam jawatan tersebut .
    no hp 0146511215
    email a.adil_47@yahoo.com

  112. nik rosdi bin nik cob says:

    Asalamualaikum saya nik rosdi bin nik cob,berminat menyertai pasukan bomba,saya berminat sangat,saya berharap pihak tuan dan puan dapat mempertimbangkan pemohonan saya.saya boleh dihubungi ditalian 0176452184@0126855906.terima kasih.

    • zahidah bt zabidi says:

      Asalamualaikum saya Zahidah Binti Zabida ,say berminat menyertai pasukan bomba,
      saya berminnat sangat2 sejak dari kecil dan saya pernah menyetai pengakap masa sekolah rendah,dan sekolah menengah saya masuk kedet remaja sekolah dan lani saya seorang anggota rela ,saya berharap pihat tuan dan puan dapat mampertimbangkan pemohonanan saya.hubungi saya di 0111-4431437 dan alamat L-8 Rumah Transit UDA LAND tanjong tokong 10470 Pulau Pinang

  113. Yusri b yusuf says:

    Saya sangat berminat untk menjdi ahli bomba sejak dari bangku sekolah lagi.tpi tidak kesampaian.kalau di beri peluang saya akan bekerja dengan bersungguh2.

  114. Yusri b yusuf says:

    Jikalau ada kekosongan hubungi saye segera 0148395475

  115. zahidah bt zabidi says:

    tlong la sasya sngat2

  116. mohd kharil bin mat ripin says:

    saya ingin menyertai pasukan bomba

  117. nurulsakinah says:

    Nk apply dlm wedsite mcm mane..ada wed dia kn

  118. AZLIANA BINTI MAT YASIN says:

    Mohon jawatan pembantu tadbir am

  119. kadirasyraf says:

    saya teringin nak jadi bomba…

  120. kadirasyraf says:

    boleh tak saya diambil berkerja sebagai sukarelawan bomba..
    saya SPM sudah lulus ketinggian sudah mencukupi…
    kekuatan amat menakjubkan…please lah terima saya,.

  121. saya khaidil maulana bin murni saya amat berminat menjadi ahli anggota bomba…
    sekiranya ada kekosongan sila telefon saya ditalian ini 0168677934..

  122. FADILAH BINTI ABD KADIR says:

    Salam.sy amt brminat untuk myertai pasukn bomba.kalau ad rezeki sy tlg la sy.0174135129.fadila

  123. hisyamdepuboyz says:

    sya bru jer dpt ujian fizikal bgi pegawai bomba kb17……kawan2 jom lah isi melalui portal rasmi http://www.spa8.com.my bnyak jawatan kosong yg boleh diisi….selamat mencuba ya…..

  124. Assalamualaikum . .saya Wan Mohamad Haslam Hakimi . .dri klang Selangor ,impian sy ingin m’jadi anggota bomba ketika kanak2 lagi .sy ingin b’bakti kpda msyarakat@negara sy .jka d beri pluang sy akn m’nafaatkn jwtan ini sebaik mngkin .sy hrap sy akn dpt tawaran ini.hbungi sy 017-9993541/013-3798752..trima kasih.pleaz

  125. khairul azhar bin mohd says:

    Untuk menjaga keselamatan kite semua

  126. nazeem bin talib says:

    saya nazeem bin
    talib saya amat berminat
    menjadi ahli anggota
    bomba…
    sekiranya ada kekosongan
    sila telefon saya ditalian ini
    0126684140 :-)

  127. wilson.y says:

    salam sejatera,saya wilson wai vui hang. tidak jumpa borang yg perlu saya isi… sila tunjuk ajar kepada saya, saya sangat berminat dengan pekerjaan bomba yang iklas…

  128. cecey says:

    assalammualaikum saya ENDA BINTI BUSMAN sangat berminat sebagai ahli sukarelawan bomba …
    Sila hubungi no telefon saya 019-8864415 sekian terima kasih.

  129. siti fatimah says:

    Salam.Saya ingin sangat menjadi sebahagian ahli anggota bomba…berkelulusan dalam diploma keselamatan dan kesihatan pekerjaan.Sekiranya ada kekosongan sila hubungi saya di nom 0139576224 nie.

  130. Aien farhana says:

    says:
    Your comment is awaiting moderation.
    October 7, 2013 at 10:22 pm

    Salam.Saya ingin sangat menjadi sebahagian ahli anggota bomba…berkelulusan dalam diploma keselamatan dan kesihatan pekerjaan.Sekiranya ada kekosongan sila hubungi saya di nom 0139576224 nie.
    Reply

  131. MOHAMAD NOR FAIZ BIN KHAIDZIR says:

    saya memang berminat sangat dalam bidang bombe & penyelamat

  132. BANZEY SAMI says:

    Saya BANZEY SAMI memohon masuk angota bomba harap tuan dapat memberi peluang ini sekian dan terima kasih

  133. BANZEY SAMI says:

    Saya BANZEY SAMI mohon masuk bomba 01125212407

  134. be strong says:

    TAK PERLULAH merayu2 untuk memohon jawatan ini sampai sanggup letakkan nama,no.tlepon,asal,dan tempal tinggal….ingat jangan dedahkan identiti sendiri takut memudaratkan diri dan keluarga sbb laman ini bukan 10 orng saja yg melawat faham!!? gunalah saluran yang betul untuk memohon jawatan ini seperti spa8 atau berhubung dengan jabatan bomba yang berdekatan dengan tpt tinggal anda. Jangan anggap jabatan bomba ini seperti kedai kopi yang ambil pekerja begitu sahaja gunakanlah otak kamu dengan sepenuhnya sebelum membuat sesuatu…..TAKANLAH JABATAN INI TERUS AMBIL KAMU BEGITU SAHAJA TANPA MELALUI SALURAN PENGAMBILAN YANG BETUL HANYA KERANA KAMU POST COMMENT MERAYU2 NAK KERJA DI JABATAN BOMBA SIAP DENGAN REAL NAME, ADDRESS HOME AND PHONE NUMBER .PLEASE WAKE UP GUYS WE ARE IN 2013 NOT IN 1990 OK EVERYTHING IS CHANGING JUST NOT THE GOVERMENT BUT IS OUR LIFE TOO. BE INDEPENDENT AND DONT GIVE UP AND DONT PUT YOUR ENTIRE LIFE INTO THE GODS HAND. AM I RIGHT OR NOT( semua yg saya tulis ini hanya pendapat saya semata2 dan tak ada niat nak menyinggung perasaan pelbagai pihak TQ)

  135. salam sejahtera dan salam 1MALAYSIA.. Malaysia boleh.
    Sya ingn memasuki ahli jbtan bomba dan pnylmat ini, jika ada kek0sngan sila hbgi saya di talian 0148957969

  136. Thomas Aquinas Anak Iyus says:

    ingin menjadi pegawai bomba,tapi tidak tahu bagaimana nak memohon. di harap boleh membantu. sekarang hanya bekerja swasta.

  137. Vincent andy says:

    Sye nak jadi ahli bomba….sbab dari dulu lagi nak jadi bomba….

  138. Salam…..jika ad interview atau pengambilan bomba…weight 55….Height 156…plese contact me
    0148280335…isi SPA da…mgkn ad cara lain???
    harap puan dan tuan pertmbgkan pemohnan sy..
    BERMINAT SANGT NK JD AHLI BOMBA MALAYSIA..SALAMMM

  139. nizam says:

    Sya ingin menjadi ahli bomba…
    Kerana saya sudah ada asas dalam kedat bomba

  140. addyjianjiro Yubin says:

    (01112090896)hubungi saya Addyjianjiro Yubin jika ada kekosongan.saya berasal dari Ranau,Sabah.lepasan SPM 2013.sayaa amat berminat dan ingin menjadi sesorang ahli bomba untuk berkhidmat untuk negara dan menguba nasib keluarga saya.saya sangat berharap saya ditelefon dan diterima.sekian

  141. Muhammad assodiq bin aluwapi says:

    Slm,sy berminat untk menyertai ahli/pasukan bomba malaysia.dengan sukacitanya,saya berharap pihak jabatan bomba sudi untk menerima saya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s